Star Wars: Epizoda II - Klony útočí 3/3

19. srpna 2006 v 17:29 | pansyy |  Star Wars
Star Wars: Epizoda II - Klony útočí
Digitální kamera

Digitální technologie byla vždycky důležitým elementem tvůrčího procesu George Lucase. Před dvaceti lety objevil první počítačové zvukové a střihací systémy. To mu pomohlo uskutečnit převratné změny v oblasti střihu. Díky současné technologii se digitální svět stává součástí natáčení Když se v červnu 2000 roztočily kamery, stal se Star Wars: Epizoda II Klony útočí prvním major filmem, natáčeným digitální videokamerou , 24 obrázků za vteřinu, na video pásek. "Konečnou podobu kamery jsme dostali týden před prvním dnem hlavního natáčení," vzpomíná McCallum. " Natáčeli jsme bez jakéhokoliv doplňujícího filmování. Natáčeli jsme v pouštích, kde se teploty několik týdnů pohybovaly kolem 50 stupňů _ natáčeli jsme v přívalových deštích, a v pěti různých zemích po celém světě. Všechno bez jediného problému." Kameraman David Tattersall říká, že Lucas se zajímal o digitální filmování ještě před rokem 1996 - při filmování The Young Indiana Jones Chronicles a Radioland Murders. Lucas a Tattersall prováděli digitální testy při jejich dalším filmu, Skrytá hrozba, ale technologie nebyla ještě tak daleko, aby mohla být použita k natočení celého celovečerního filmu. "Posun filmu do digitálního světa je normální přechod," říká Lucas. "Jako jsme přešli od němých filmů ke zvukovým filmům, od černobílých filmů k barevným, jsou digitální kamery doplňkem k vybavení, kterým jsme točili filmy."
Vizuální efekty

Původní trilogie Star Wars zaznamenala obrovský úspěch novými vizuálními efekty. Lucas, aby mohl realizovat vizuální efekty pro film Star Wars, založil společnost Industrial Light and Magic (ILM), která jako první zavedla do filmového průmyslu počítačovou technologii a provedla převratné změny v oboru zvláštních efektů. Od té doby, byla společnost ILM poctěna za své mimořádné dílo šestnácti Oscary za nejlepší vizuální efekty a mnohými dalšími cenami. Vizuální efekty ve filmu Klony útočí byly tak náročné, že si vyžádaly přítomnost čtyř ze šestnácti supervizorů společnosti ILM, aby každý z nich převzal zodpovědnost nad jednou nebo více akčními sekvencemi. Zároveň dohlíželi na zvláštní efekty, natáčené v průběhu filmu. Digitální svět také hraje klíčovou roli při tvorbě exotických a odlehlých světů, včetně zaoceánské planety Kamino, kamenného světa planety Geonosis, a dvou prostředí, která se už ve vesmíru filmu Star Wars objevila: city planeta Coruscant a Naboo, klidný, idylický ráj.
John Knoll, který pracoval na EPIZODĚ 1, se ujal vysokorychlostní honičky, Anakina a Obi-Wana, ve vozítku jedoucím rychlostí stovek kilometrů za hodinu, při pronásledování nebezpečného lovce v ulicích Coruscantu. Pro tuto scénu, ve které se řítí filmové postavy - a diváci - hustým silničním provozem, kolem jeden a půl kilometru vysokých budov _ bylo použito více než tři sta efektních záběrů.Knoll také dohlížel na další vysokorychlostní honičku, tentokrát na asteroidním poli. Další podobná scéna se odehrává uvnitř masivní Geonosianské arény. Vně této arény, se chystá epická bitva, o které byla letmá zmínka v epizodě A New Hope. Dvě stě válečníků řádu Jedi a sta tisíce nově vytvořených naklonovaných bojovníků, se postaví proti stejnému množství válečných droidů. Obrovských, šestinohých a hrůzně vyhlížejících AT-TE pěšáků a gigantických raketových droidů. Tuto scénu, ze všech filmů Star Wars nejobsáhlejší, řídil Ben Snow. Snow a Dennis Muren, veterán původních zvláštních efektů Star Wars, který dohlížel na efekty ve velké pozemní bitvě v EPIZODĚ I a na podvodní sekvence, také řídil obsáhlou scénu odehrávající se v obrovské továrně na výrobu droidů. Vytvořili celý tovární komplex: mnoho propojených místností plných strojů, mechanických rukou a nekonečných řad běžících pásů.
Pablo Helman, ze společnosti ILM, dohlížel na klidnější prostředí Naboo, kde se odehrává první milostné vzplanutí Anakina a Padmé. Helman zde vytvořil nenápadné skryté průhledy, vodopády a venkovský dům, kde vzklíčí romance. Digitální říše také vytvořila pro film Klony útočí některé postavičky. Rob Coleman, režisér animace, dohlížel na tvorbu nové CG bytosti s názvem Dexter Jettster. Postava jakoby vystřižena z detektivního filmu čtyřicátých let, Dexter. Coleman se svým týmem oživili obyvatele planety Kamino, vysoké, elegantní bytosti s tenkými krky, připomínající postavy z klasických filmů science fiction. Kaminoňané, kteří vyrábějí klony, ostře kontrastují s primitivními hmyz připomínajícími Geonosiany, kteří vyrábějí v podzemí droidy. Coleman také přivedl k životu některé CG postavičky , které jsou všem fanouškům Star Wars známy. Včetně počítačem ovládaného Yody. Počítačové efekty umožňují Yodovi větší pohyb, takže je postava schopna větší akce a dramatičnosti než tomu bylo v předchozích epizodách.
O natáčení:
I když všechny čtyři předchozí epizody byly natáčeny v Londýně, tentokrát Lucas a McCallum vybrali k natočení EPIZODY II a III Australská Studia Fox v Sydney. (Malá část dodatečného natáčení se odehrála v anglických historických Studiích Elstree a Ealing ). Australské produkční putování začalo 26. června 2000 a trvalo dva a půl měsíce, pak se společnost na další natáčení přemístila do Itálie. Královský palác v Casertě, představuje v epizodě Skrytá hrozba palác královny Amidaly. Objeví se znovu v epizodě Klony útočí. Caserta se osvědčila jako dokonalé místo k vykreslení pokročilé společnosti a bohaté kultury planety Naboo. V severní Itálii, upravené zahrady u jezera Como, křišťálově průzračná voda a překrásná Villa Balbianello se staly místem natáčení pro romantické scény Padmé a Anakina. Místo, které našel Lucas během své dovolené, okouzlilo svými mnoha krásami herce a celý filmový štáb.

Především Haydena Christensena, který cestoval poprvé přes oceán. "Jezero Como je tak krásné, že vypadá téměř surrealisticky," říká. "Jakoby patřilo do filmu Star Wars. Nečekaná bouře u jezera Como málem srazila nadšení produkce - nebo zhatila natáčecí plán. Lucas jednoduše přesunul scénu pod nádherné podloubí na boční straně vily. Ke konci dne, se bouře jakoby zázrakem, uklidnila. Zanechala za sebou kouzelnou duhu, která se objeví v pozadí záběru. "Lidé si budou myslet, že je to počítačová kreace," říká Lucas, "ale je to reál." V září 2000 se produkce přesunula do Tunisu, kde byly natáčeny scény opuštěné planety Tatooine. Další natáčení probíhalo ve Španělsku v Seville na Plaza de Espaňa, ve filmu nádherné město Theed, hlavní město planety Naboo. Namístě historického přístavu, se shromáždily stovky nadšených fanoušků všech věkových kategorií, v naději, že zahlédnou některé hvězdy a kousek filmování. Po natáčení se mnozí filmaři pozdravili s fanoušky a věnovali jim podpisy.
O hudbě:
George Lucas už dávno zaznamenal, že zvuk a vizuální dílo působí ve vyprávění jeho příběhů dohromady. A film Klony útočí není výjimkou. Znovu se při práci sešli zvukový mistr, nositel Oscara, Ben Burtt a pětinásobný nositel Oscara, skladatel John Williams. V této epizodě je nový milostný motiv, který zdůrazňuje romanci Anakina a Padmé. "George mi řekl," "Co kdybys to napsal jako kdyby to byla milostná scéna z nějakého starého hollywoodského filmu," vzpomíná Williams. Milostné téma chtěl vyjádřit tradičním způsobem. Williams složil pro milostné téma hudbu, jakoby z let 1930-40. "V milostných příbězích z té doby, cítíte citovost, která už nyní neexistuje. Tehdy měli skladatelé za úkol vyjádřit erotickou stránku, která nebyla jasně vidět." Williamsova hudba a Ben Burttovo mimořádné zvukové pojetí sehrály klíčovou roli v každém filmu z trilogie Star Wars. Burt znovu věnoval svůj mimořádný talent _ a ucho _ k vytvoření soundtracku Klony útočí.
EPIZODA II , jako její čtyři předchůdkyně, má kolem tisíce zvukových nahrávacích "projektů," včetně dopravních prostředků, zbraní a hlasů. Burttův spolupracovník , zvukový střihač Matthew Wood, cestoval po celé Austrálii, nahrával tučňáky, ptáky v džungli, továrny na cukrovou třtinu _ každý zajímavý organický zvuk, na který narazil. "Zvuk je s obrazem tak úzce spjat , že jsme se pokusili vytvořit oddělení, které se zabývá dokonalý souladem obrazu a zvuku," říká Burtt. Když Ben Burtt a John Williams skončili, nastoupil Rick McCallum , aby dohlédl na další důležitou zvukovou práci: výrobu devatenácti zahraničních verzí filmu Klony útočí, které byly všechny uvedeny ve stejný den s domácí premiérou. McCallum říká: "Když pracujete pro George, neexistují pravidla. George nechce nikdy slyšet, "To nejde." Brzy po premiéře, vyrazí McCallum na obhlídky, umělecké oddělení se pustí do návrhů kostýmů _ a George Lucas se pustí do psání scénáře EPIZODY III. Sága pokračuje...
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama