Rychle a zběsile 2 1/2

23. srpna 2006 v 19:01 | pansyy |  Rychle a zběsile 2
Rychle a zběsile 2
Jak rychle to chceš?
Volné pokračování úspěšného filmu, v němž hlavní roli hrála supersilná auta a nelegální uliční závody ve speciálně upravených vozech, nás tentokrát zavede do Miami. Někdejší policista Brian O'Connor při vyšetřování svého posledního případu selhal. On sám se sice cítí jako oběť, ale zároveň si je vědom, že za svůj prohřešek musí platit. Proto opustil Los Angeles a nový případ chápe jako svoji poslední šanci. Hlavním podezřelým je tentokrát bohatý obchodník, který s největší pravděpodobností, pod rouškou vývozních a dovozních aktivit, pere špinavé peníze pro jakýsi mezinárodní kartel. Víc než rok už je sledován celníky i policií, ale jediným výsledkem je poznání, že Carter Verone má živé styky s organizátory adrenalinových automobilových závodů. Vše je tedy na Brianovi, který už nemá co ztratit ...
O filmu:
Úspěch filmu Rychle a zběsile byl natolik přesvědčivý, že krátce po premiéře už se začalo jednat o dalším pokračování. Rychlá auta, to je svět sám o sobě, a hazardní nepovolené závody magnetem pro diváky. Režisér John Singleton, který za kamerou tentokrát vystřídal Roba Cohena, v podstatě kráčí ve stopách svého předchůdce, ale jak zdůraznil v řadě rozhovorů, snažil se o maximální autenticitu prostředí a výrazné prokreslení charakterů lidí, kteří podlehli nebezpečnému kouzlu rychlých kol. Patří k nim i on sám, jak se přiznal. Připomeňme, že jeho jménem je podepsán akční kriminální příběh černošského detektiva Drsnej Shaft.
O autech
Nedovolené pouliční automobilové závody jsou kulturním fenoménem na předměstích některých velkých měst, například Los Angeles a Miami. Účastník v nich může získat balík peněz _ nebo také policejní výstrahu.
Tato populární posedlost je podporována nadšenci (o jejich množství svědčí počet lidí, kteří na výzvu filmařů přijeli ukázat své vozy do Santa Moniky), ti stráví stovky hodin a vynakládají vysoké finanční částky na úpravu svých vozů.

Režisér Singleton a producent Moritz, autoři i filmový štáb vyvinuli veškeré úsilí a schopnosti, aby ve filmu ukázali tuto posedlost, v napínavých akčních sekvencích. "Pouliční závody se vyvinuly v událost svého druhu _ je to životní styl mnoha dospívajících," říká Singleton. "Setkávají se tu odlišné skupiny mladých lidí, kteří sdílí společnou vášeň, a ta se stala součástí jejich života, stejně jako např. hudba nebo MTV." Film Rychle a zběsile 2 umožňuje divákům, aby symbolicky, jako pasažéři, usedli do těchto vysokovýkonostních vozů a spolu s hrdiny sdíleli vzrušení z jízdy.
"Scéna závodů v Miami se vyvíjela po léta," říká Singleton. "To dodává příběhu nový rozměr a přitažlivost."

Singleton a kameraman Matthew F.Leonetti zaměstnali řadu specialistů a filmových techniků, aby mohli zachytit herce za volantem jejich supervýkonných vozů. Již v prvním filmu byl použit Mick Rogers, neboli "mick-ray" což je v podstatě nákladní vůz s namontovanou karosérií vozu, který může jet takovou rychlostí, jakou filmaři potřebují k natáčení. Eliminují se přitom vibrace, které by nutně nastaly při filmování ve velkých rychlostech a je možno tam umístit jakoukoli techniku.
Singletonj dodává: "Většinou jsme natáčeli skutečně při jízdě, i když diváci si budou myslet, že to jsou záběry, vytvořené za pomoci zvláštních efektů.." K natáčení bylo použito na 150 vozů, ale pouze 15 jich dostalo významné role. Byly to mj.: Nissa Skyline GTR, Mitsubishi EVO 7, 1970 Hemi Dodge Challenger, 1969 Yenko Camaro, 1998 BMW M3, 2003 Dodge Viper, Chevy Corvette, 1994 Toyota Supra, 1994 Mazda RX7, 2001 Honda S2000 a 1993 Acura NSX.
Vzhled těchto automobilů byl přizpůsoben požadavkům filmové produkce, konkrétně výtvarníka Keitha Briana Burnse, který nechal vozy většinou přelakovat pro potřeby filmu. Produkce navíc využila dovednosti 40 mechaniků na plný úvazek, a specialistů, kteří se starali o celou flotilu vozů. V některých případech byla tato nablýskaná auta zachráněna z vrakoviště, přestavěna a patřičně nalakována během jednoho týdne. Navíc i herci přispěli se svými požadavky a představami o tom, jak mají jejich vozy vypadat, .

Automobilová horečka, která vynesla Rychle a zběsile na vrchol filmových žebříčků a vlila energii do očekávaného pokračování, neovlivnila jen filmové fanoušky a zástupy nadšenců automobilového sportu, ale také filmaře a herce, kteří byli šťastni, že mohou usednout za volanty těchto rychlých a zběsilých krasavců _ ve filmu i mimo film.
O produkci:
Raketový start filmu Rychle a zběsile v létě 2001 mohl překvapit leckoho ve filmovém průmyslu, ale pro úspěšného producenta Neala H. Moritze žádným překvapením nebyl. Cítil, že publiku, které hledá ve filmu nějaký vzrušující zážitek, poskytl snímek kombinaci vzrušení a zážitek z účasti na superrychlých závodech aut, vynikající herecké výkony a špičkovou filmovou techniku. Film nepřivítali jenom diváci, ale i filmová kritika a objevily se výzvy, aby vzniklo pokračování.

Moritz říká: "Vzhledem k neobyčejnému ohlasu na snímek Rychle a zběsile jsme si uvědomili, že jsme uhodili na strunu zájmu mladého publika. Dotkli jsme se problému určité vrstvy tím, že jsme zobrazili svět pouličních závodů. Film měl velký ohlas i na DVD a videu, kdy se dostal do povědomí dalších a dalších vrstev publika. Uvědomili jsme si, že je opravdu čas, pustit se do pokračování se stejnou autentičností a vzrušením, kterým se vyznačoval první film."

Moritz a jeho team se mohli ve svém názoru opřít o výsledky průzkumu, který provedla firma RU, která se specializuje na ankety mezi teenagery, a ta potvrdila, že na podzim 2002 a na jaře 2003 se film Rychle a zběsile stal favoritem teenagerů všech dob.
Pro režiséra Johna Singletona, nominovaného na Oscara, který se ujal režie druhého snímku, se stal první díl vzorem. "Když jsem viděl předchozí film napadlo mě. K čertu, proč jsem na něco takového sám nepřišel? Vždyť jsem vyrostl v jižním centru Los Angeles, kde se takové závody odehrávaly neustále. Na Crenshaw bulváru jsme pozorovali, jak tam lidé řadili své nablýskané vozy a pozdě v noci pak probíhaly závody mezi Crenshaw a Florence, do Inglewoodu a okolo Centinela Parku. Zmínil jsem se o tom ve filmu Chlapci ze sousedství."
Režisér se shoduje s producentem Moritzem že svět pouličních závodů je pro mladé publikum jednou z nejatraktivnějších akcí, ať už jde o to zúčastnit se jich, nebo je pozorovat. Cítí, že rychlost je nedílnou součástí městského životního stylu a perfektním předmětem zájmu diváků, hledajících v kině vzrušení. Proto se rád chopil práce na filmu Rychle a zběsile 2.

Režisér Singleton, producent Moritz a autoři scénáře se shodli v tom, že úspěch filmu podmínila neotřelost námětu ve všem, počínaje vizuální stránkou až po "rychlá kola". Obrátili se proto na milovníky závodů, aby získali přehled o tom, co je nejdůležitější pro řidiče a co současně zajímá diváky.
Singleton vzpomíná: "Vyzvali jsme majitele rychlých aut na Západním pobřeží, zdali by poskytli své vozy pro filmování. Měli jsme nějaké kontakty a také jsme tuto výzvu vydali na internetu pro řidiče, zdali by přijeli na parkoviště v Santa Monice. Výzva byla vyhlášena pouhých 36 hodin, takže jsme čekali, že by se mohlo shromáždit asi na 100 vozů. V určený den tam byla velká dopravní zácpa, protože ukázat své vozy přijelo na 700 řidičů, někteří byli dokonce až ze Seattlu. Je to opravdová automobilová kultura a tím, že jsme se do toho pustili, byli jsme také s to postihnout tuto atmosféru - a to je to, co ve filmu ukazujeme. Je to autentické. Přeji si, aby lidé přišli na film a něco si z něho odnesli opět do života."
Filmaři se ovšem nezabývali především auty, ale také charaktery jejich řidičů a tím, jak jsou rychlými auty ovlivňováni. Rozhodli se použít znova postavu policisty, O´Connora (Paul Walker), který je po svém průšvihu na útěku, a nyní dostává prostřednictvím svého řidičského umění příležitost očistit své jméno. To ho přivádí z Los Angeles do jiného místa, kde noční ulice opět ožívají burácením silných motorů, vlhkých a kamenitých silnic v Miami.
Další lákavou věcí pro filmaře, zejména pro Singletona, bylo, že zde nebyly žádné hranice v barevnosti vozů. Miami samo poskytuje širokou směsici charakterů i kulturního dědictví, což se projevuje ve všem, od barvité architektury, úžasných pohledů na pláže, až po nákladné usedlosti městského osídlení, rodiny s generačními kořeny a etnickou směsici obyvatel z celé planety: "Vzhledem k nečekaně velkému úspěchu filmu Rychle a zběsile jsme potřebovali dosáhnout napětí a vzrušení, které poskytl tento film, ale také ho posunout o kousek výš," dodává producent Moritz. "Získali jsme pro film zkušeného režiséra Johna Singletona, který dodal příběhu zemitý realismus, vybral si atraktivní a talentované hlavní představitele - a ve všech ohledech splnil naše očekávání."
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama