Piráti z Karibiku: Prokletí Černé Perly 1/2

20. srpna 2006 v 16:40 | pansyy |  Piráti z Karibiku: Prokletí Černé Perly
Piráti z Karibiku: Prokletí Černé Perly
Pod pirátskou vlajkou vzhůru za dobrodružstvím. Odvážní korzáři, půvabné dámy, spousta rumu a velký poklad Aztéků.
Třpytivé vody Karibiku jsou pro darebáckého, ale šarmantního kapitána Jacka Sparrowa nevyčerpatelným zdrojem tajemných a vzrušujících dobrodružství. Jeho idylický život se však razantně změní ve chvíli, kdy se lstivý kapitán Barbossa zmocní jeho lodi Černá perla a napadne město Port Royal, odkud unese guvernérovu okouzlující dceru Elizabeth Swann. Její kamarád z dětství Will Turner se spolu s Jackem vydává na palubě nejrychlejší lodi britské flotily na odvážnou výpravu za záchranou Elizabeth a ukradené Černé perly. V patách je jim Elizabethin snoubenec, sympatický a ctižádostivý Commodore Norrington. Will ale netuší, že je Barbossa i s celou svou pirátskou posádkou pod vlivem prokletí, které jej odsuzuje k věčnému životu ve světě nemrtvých a každou noc jej proměňuje v živého kostlivce. Kletbu může zlomit pouze vrácení ukradené části prokletého pokladu na jeho původní místo. Posádky obou lodí se vydávají vstříc vzrušujícímu střetnutí s Barbossou na tajemný ostrov Isla de Muerta. Když pak pozvednou své meče k souboji s obávanými piráty Karibiku, je v sázce Jackova pomsta, Černá perla, zapomenutý poklad, zlomení kletby nad Barbossou a jeho posádkou, osud britské námořní flotily a v neposlední řadě také životy našich statečných hrdinů.
O filmu:
Když scénáristé Ted Elliott a Terry Rossio oslovili režiséra Gore Verbinskiho se scénářem k filmu Piráti z Karibiku, Verbinski byl jejich interpretací slavného příběhu nadšen. "Když jsem poprvé slyšel příběh v podání Teda a Terryho, velice se mi líbilo, jak dokázali převrátit tu klasickou pohádku naruby," říká Verbinski. "Ve scénáři jsou všechny obvyklé součásti pirátských filmů, ale hlavní princip je opačný. Je to film o hledání poslední části pokladu a jeho navrácení zpět. Barbossa a jeho piráti musí vrátit zpátky poslední část prokletého pokladu, aby se mohli vrátit do světa lidí z masa a kostí. Prokletí jim sice umožňuje páchat stejné zločiny, jako když byli lidmi, ale připravuje je o veškerý požitek, který z toho měli."

Poté, co se producentům podařilo získat pro projekt Verbinskiho, přišel na řadu výběr vhodného hereckého obsazení. "Pro naše filmy se pokaždé snažíme získat ty nejtalentovanější herce," říká Bruckheimer. "Tentokrát se nám podařilo zkombinovat uznávané a populární herecké veterány s několika zcela novými tvářemi."
"Máme herecké obsazení snů," říká Verbinski. "Nestává se často, aby měl režisér podobnou příležitost. Pracovat s herci takového formátu na filmu o pirátech je šance, která se nemusí opakovat." "Jedním ze způsobů, jak publikum skutečně zaujmout, je obsazení herců, které by lidé v podobném filmu vůbec nečekali," vysvětluje Bruckheimer. "Proto jsem chtěl pro titulní roli Johnnyho Deppa. Johnny je známý tím, že se nebojí pracovat na nonkonformních projektech. Je skvělým hercem. Nejde mu jen o to, aby si získal co nejvíce fanoušků nebo vydělal co nejvíce peněz. Vybírá si role podle toho, jestli pro něj budou z uměleckého hlediska přínosem. Myslím, že chtěl také natočit film, který by udělal radost jeho dětem."

"Jack Sparrow je v podstatě líný podvodník," říká o Deppově roli Verbinski. "Je pirát, ale pokud nemusí, nežene se do žádných šarvátek. Vždycky se snaží najít nějakou zkratku. Myslím, že velký význam hraje jeho vlastní mýtus. Jack je sám sobě skvělým agentem - dokáže skvěle prodat své vlastní jméno."
"Ať se děje cokoliv, v Jackovi je stále plno optimismu," říká jeho představitel Johnny Depp. "Jediné, co chce, je dostat zpět svou loď, která je pro něj symbolem svobody. I když si při tom nenechá ujít žádnou příležitost něco ukrást a páchá spoustu jiných zločinů, jeho hlavní cíl zůstává po celou dobu stejný _ získat zpátky Černou perlu, a to za jakoukoliv cenu."

V roli Sparrowova úhlavního soka se představí oscarový herec Geoffrey Rush. Zlotřilý a intrikářský kapitán Barbossa je obětí prokletí, díky kterému se s celou svou posádkou každou noc mění v kostlivce.

"Myslím, že Barbossa je docela chytrý darebák," říká Rush. "To je s největší pravděpodobností důvod, proč je ještě stále naživu. Umí si důkladně připravit své plány a podvádět lidi. Předstírá, že je námořnický gentleman, ale ve skutečnosti je jen špinavý a prohnaný mizera."

Přestože je příběh Pirátů z Karibiku smyšlený, zajímali se filmaři o dějiny pirátství se stejným zaujetím, jako kdyby natáčeli skutečný historický příběh. Za tímto účelem studio najalo uznávaného historika Petera Twista, který se ve svém bádání věnuje zejména období mezi 16. a 19. stoletím. Ten pak zásoboval celý štáb spoustou cenných historických informací.
"Pirátství vzniklo už ve chvíli, kdy se člověk poprvé vydal na moře," říká Twist. "Už Julius César se dostal do pirátského zajetí a dějiny všech starověkých kultur včetně egyptské se o pirátech zmiňují. Existovali už odpradávna."

Filmaři se nijak netají tím, že se při natáčení nenechali svazovat zasazením děje do konkrétního historického období. "Je to čirá fikce, proto jsme se nemuseli držet žádného specifického období," vysvětluje Bruckheimer. "Chtěli jsme ale, aby film působil věrohodně a zachytil ducha určité doby, proto jsme se při zkoumání historických materiálů zaměřili na období mezi lety 1720 a 1750."

Natáčení tropických scén mělo z úsporných důvodů původně probíhat na západním pobřeží Ameriky, avšak filmaři si brzy uvědomili, že toto prostředí není dostatečnou náhradou za opravdové pobřeží Karibiku. "Plánovali jsme, že se vypravíme ještě do Austrálie a Thajska, ale s největší pravděpodobností bychom dopadli stejně _ Jihočínské moře by pořád vypadalo jako Jihočínské moře. Chtěli jsme se co nejvíce přiblížit realitě," říká vedoucí výroby Bruce Hendricks. "Když jsme točili film Pearl Harbor, museli jsme jet do Pearl Harboru. Teď pracujeme na filmu The Alamo a byl by velký podfuk, kdybychom jej natáčeli jinde než v Texasu. Pokaždé se snažíme dostat se co nejblíže k realitě, protože na výsledku je to znát."
"Voda, písek a palmy v oblasti Karibiku jsou určitým způsobem výjimečné, proto jsme věděli, že musíme film natočit právě tam," říká Verbinski. "Poté jsme strávili několik měsíců hledáním místa, které by bylo vhodné pro natáčení. Jsem si jistý, že jsme prohledali více než 20 karibských ostrovů." "Při natáčení podobného filmu si člověk velmi rychle uvědomí, jak šíleně je tento svět přelidněný," směje se Verbinski. "Velmi dlouho jsme hledali záliv s bujnou zelení a hlubokou vodou, kde by nám do záběru nelezl nějaký hotel. V dnešní době už snad ani neexistují ostrovy, které by nebyly obydleny."

Noční přeměny pirátů v kostlivce se neobešly bez vizuálních efektů, kterých se zhostili zkušení animátoři ze studia ILM. Práce na počítačových modelech kostlivců začala fotografováním herců v jejich filmových kostýmech. Na základě těchto fotografií pak hlavní výtvarník vizuálních efektů Aaron McBride vytvořil výtvarné návrhy jednotlivých koster. Poté byli herci nasnímáni trojrozměrně. "Nejdříve jsme vytvořili velmi detailní model jednoho kostlivce," říká vedoucí vizuálních efektů John Knoll. "Tento výchozí model jsme pak vzhledem k proporcionálním odlišnostem v kosterní stavbě jednotlivých lidí museli pro každého herce upravit tak, aby odpovídal jeho fyzické schránce."
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama